the-everything

Direktlänk till inlägg 26 december 2011

Foki ♥

Av the-everything - 26 december 2011 19:21

Hej alla söta läsare!

Vi har ju tänkt att denna blogg ska handla mycket om världskända Foki. (www.fokis.se)

Därför ska vi börja redan nu.  

 

Så här beskriver Foki själv sin stil ;

-Min stil sticker ut, är söt, lite annorlunda

och självklart japansk!

 

Vilka är Fokis stilförebilder? Jo ;

-Alla modeller som är med i den japanska 

tidningen Kawaii Magazine.

I den tidningen hittar jag alltid massor med

inspiration.

 

Fokis stilknep!

1. Välj t-shirts eller linnen med tryck på.

2. Tänk i färger1 Våga limegrönt och rosa istället för vitt och svart.

3. Detaljer är viktigt, gärna söta och gulliga!

4. Rosetter i håret är superfint!

5. Dekorera naglarna med krimskrams, diamanter, rosetter och roliga färger!

 

Fokis webbtips!

www.yesstyle.com

- Utländsk sida med ett stort sortiment

av söta kläder från Japan och andra

östasiatiska länder.

 

www.melba.se

- Svensk sida med ett bra sortiment där jag handlar

ganska ofta.

 

Liten japansk ordlista

Kawaii: En benämning på allting som är sött,

gulligt och bedårande.

Ganguro: En japansk stil som kännetecknas

av mängder med smink, lösögonfransar,

mycket smycken, blonderat hår och

roliga färgglada kläder. Det allra

mest extremt sminkade varianten av ganguros kallas

för yamambas eller mambas.

Kogal: En japansk stil där tjejerna bär

korta skoluniformskjolar,

märkesscarfar, massor

av smink, blonderade hår och

mycket brun utan sol.Det hänger

oftast omkring i den ungdomliga stadsdelen

Shibuya.

Anime: Japanska animerade

(tecknade) filmer.

 

Ha det bäst alla söta läsare!

// Syrrorna

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av the-everything - 1 juni 2012 17:47

Hej!   Den 6 juni tar jag bort denna blogg!   Med Vänliga Hälsningar;   Nattiz♥  ...

Av the-everything - 1 juni 2012 17:21

Hej alla underbara läsare ♥      Jag kommer att byta till en annan blogg hemsida...   Den kommer att heta;   www.mmuussiicc.devote.se  :)   Jag och Elli kommer förmodligen få gästblogga på varandras bloggar,  men det ko...

Av the-everything - 17 maj 2012 10:15

Hej allihopa! Nu har jag skaffat mig en egen blogg. Skulle vara kul om ni kollar in på den. ---> www.elliee.devote.se Och det detta betyder även att jag inte kommer att blogga lika mycket på den här bloggen, tyvärr... Men jag hoppas att Natti&...

Av the-everything - 14 maj 2012 17:06

Random rukrik! Längesen jag/vi har bloggat nu. Så nu tänkte jag göra ett långt inlägg! Resan med drillorna var TOPPEN!! Det måste göras om!   Tordag: På torsdag fick vi sluta en timme tidigare i skolan för att hinna till bussen. Klockan 15....

Av the-everything - 30 april 2012 13:28

Hej alla sweetiez ;o)   idag blir det att gå på tivoli :) så då blir det att fotografera massa bilder :) men just nu så lånar jag en dator där jag bloggar... så just nu kommer ni bara få bilder från Isse & Elli :o)   Men så fort v...

Presentation

the everything - här får du läsa om lite allt möjligt!

Våran lilla gästbok ♥

Fråga mig

7 besvarade frågor

Omröstning

Den som får mest röster får en länkning :) (man får rösta hur många gånger man vill) Vilken blogg är bäst? :D
 www.flexstars.bloggplatsen.se
 www.stylisha.blogg.se
 www.onlycassi.blogg.se
 www.zlokka.blogg.se
 www.maddeeii.blogg.se
 www.yomowa.blogg.se
 www.kissonlife.blogspot.se
 www.amandaofeliaa.blogg.se
 www.linnishoo.blogg.se

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<<
December 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards