the-everything

Alla inlägg under januari 2012

Av the-everything - 22 januari 2012 13:24

Hej alla!

Förlåt x100 för att jag inte

har bloggat på jättelänge!!

Har inte haft lust eller ork!

Men ska nog börja göra det nu.

Men här kommer en bra låt!


Tittar just nu på ponnyakuten säsong 1.

Jacob Ling-Vannerus ♥

♥ åhh, han är så söt!!! ♥


Ha det bra!


//Elli



Av the-everything - 19 januari 2012 20:20

Hej alla söta läsare!


Jag har inte bloggat på ett tag.

Men nu tyckte jag att ni 

skulle få några recept av mig!  


Tonfiskburgare


Det behöver du;

4 hamburgerbröd 

smör

1 burk tonfisk

4 salladsblad

2 ägg

2 tomater

böngroddar eller några gurkskivor


Gör såhär;

1. Dela hamburgerbröden och bred smör på dem.

2. Öppna tonfiskburken och häll

bort spadet från fisken.

3. Lägg ett salladsblad på var

och en av brödhalvorna.

Fördela tonfisken ovanpå.

4. Hårdkoka äggen. Lägg dem inte i

vattnet förrän de kokar ordentligt.

Koka äggen i ca. 9 minuter. 

Skölj dem under kallt vatten och skala dem.

Skiva äggen och lägg dem åt sidan så länge.

5. Skölj tomaterna och skär dem i skivor.

Lägg äggskivor och

tomatskivor ovanpå tonfisken.

6. Till sist lägger du på 

böngroddar eller gurkskivor.

Lägg ihop halvorna och tryck

till dem lite så är

de mycket lättare att äta!


Smaklig måltid!


/// Natti

Av the-everything - 17 januari 2012 20:53

Hej alla söta läsare  


Idag har jag (Natti) åkt

skridskor med min klass :D

Det var kul, jag vet att

ni som läsare kanske inte

tycker att det är så kul att

bara läsa om vår vardag!

Men tyvärr så hinner vi inte göra

allt så som man tror

att vi skulle kunna hinna.

Men det är så att vi har

letat efter massa recept till bloggen!

Jag har hittat ett par jätte smaskiga

men jaja, dem får ni en annan gång!


Ni har ju begärt att vi ska tipsa efter bloggar!

Men det har vi inte gjort på grund

över att vi inte vill vara sponsorer

för andra som inte ställer upp för oss!

Och oss kan man lita på upp till

hundra procent!


MEN DET ÄR ENDAST DEM FEMTON ( 15 ) FÖRSTA !!!

Men då så får du som person, eller din kompis

skicka en kommentar, en fråga eller skriva i vår gästbok

att ni tipsat om oss, då ska det finnas

en länk till det också!

För annars kan ju inte vi veta att det är 100 %.

Men sedan när vi länkat er så kommer 

vi att skriva det i er blogg!

SÅ,,,,, LYCKA TILL!    


/// NATTIZ     

Av the-everything - 12 januari 2012 19:12

Hej alla söta där ute!


Vi skulle jätte gärna

vilja att ni tipsar om oss!

Isåfall kan vi göra så att 

vi tipsar er !  


MEN det är endast dem första

femton personerna som skriver en

fråga till oss som hamnar

på vår länkning!  



/// Natti ( Elli hälsar säkert också ;) )  


Av the-everything - 12 januari 2012 16:41

Hej alla som läser vår blogg!

Nu har jag just gjort mina läxor.

Så nu ska jag ta och kolla en film.

Ensam hemma.

Och sen blir det väl att äta. 

Mums! ♥

Är ganska hungrig nu så.

 

Men detta fick bli ett

liitet inlägg.


Ha det bra!


//Elli

Av the-everything - 11 januari 2012 16:30

Hej alla söta läsare!

Sorry för att JAG inte

har bloggat på länge.  

Men har helt enkelt inte haft lust...

men nu ska ni få ett recept!  

 

Smaskiga kycklingvingar

För 8 personer


Du behöver:

Cirka 900 gram kycklingvingar

2 matskedar olivolja

1 tesked salt

1 kryddmått peppar

1 kryddmått paprikapulver

3 vitlöksklyftor

2 matskedar citronsaft

2 matskedar färsk koriander

 

Skål, vitlökspress, ugnsfast form,

stekpincett eller gaffel,

glas och sax.

 

Gör så här:

1. Sätt ugnen på 225 grader.

2. Häll olivolja, salt, peppar och

paprikapulver i en skål.

Skala vitlöksklyftorna och pressa ner

dem i skålen. Lägg i kycklingvingarna  och

blanda om så att alla blir täcta av olja och kryddor.

Lägg över dem i en ugnsfast form.

3. Sätt formen i ugnen i 20 minuter.

Titta till vingarna då och då och

vänd dem med en stekpincett eller

gaffel.

4. Pressa citronen i ett glas

och ta bort kärnorna.

Klipp koriandern i små bitar.

5. Kolla dina kycklingvingar.

Är de bleka när 20 minuter

har gått, sätt på

grillen och låt dem stå

inne i några minuter till.

6.. Ta ut kycklingvingarna, häll på

citron och koriander, vänd dem lite i blandningen

och sätt in formen i ugnen i tre minuter till.

Ta ut dem och servera!

 

Mums!


//Elli

Av the-everything - 9 januari 2012 19:29

Hej alla söta läsare!

Förlåt att jag inte bloggat på

ett tag, men vart på massa

ställen där jag tyvärr inte hade internet...

Men här kommer bilder på vår älskade;


♥FOKI♥


             


Så, nu ska leta upp några

smarriga recept som ni ska få!


Förresten, idag så har jag shoppat

massa smycken.


- Fyra ringar till fyra bästisar

- och massa massa mer!!!♥


/// Natti


Av the-everything - 7 januari 2012 16:23

Hej alla läsare!

(Har rubrikbrist)

Nu ska vi snart äta så jag gör ett

snabbt inlägg.

 

Vi var ju somsagt och köpte

skor åt mig idag. Och sen simmade vi.

Det blev vita/gråa skor.

 

Det var kul att simma  

Isse var ju med så!

Men det var rättså kallt.

 Men nu ska jag gå. Ni får ett inlägg senare.

 

//Elli 

Presentation

the everything - här får du läsa om lite allt möjligt!

Våran lilla gästbok ♥

Fråga mig

7 besvarade frågor

Omröstning

Den som får mest röster får en länkning :) (man får rösta hur många gånger man vill) Vilken blogg är bäst? :D
 www.flexstars.bloggplatsen.se
 www.stylisha.blogg.se
 www.onlycassi.blogg.se
 www.zlokka.blogg.se
 www.maddeeii.blogg.se
 www.yomowa.blogg.se
 www.kissonlife.blogspot.se
 www.amandaofeliaa.blogg.se
 www.linnishoo.blogg.se

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards